DEBAT:

70-årig nyslået far - et fabelagtigt sundhedssystem

Nicolas Cornill de Limousin, Blidahpark 24 st.th, 2900 Hellerup

I en irrationel ofte afstumpet verden, præget af ondskab og ignorance, hvor man uophørligt bombarderes med negative nyheder, er det uventet opløftende vidunderligt at opleve festaffyringen af et stalinorgel af professionel positiv adfærd.

Overlægerne Hans Krog og Ursula Bentin-Ley på Dansk Fertilitetsklinik, læger, jordemødre og sundhedsplejersker på Strandvejens Sundhedscenter, Gentofte Hospital samt det ganske team af overlæger, kirurger, jordemødre, sygeplejersker, portører, rengørings- og køkkenpersonale på Herlev Hospitals fødeafdeling og barselsambulatorium, kan med rette være stolte og tilfredse med den professionalisme, empati, ratio og hjertevarme, som de hver for sig og sammen har skænket vores lille familie ved deres helt unikke virke.

Tillad mig at spørge: Hvad sker der egentlig? Hvad er det, der skal til? Hvorfor lykkes det hele nogle gange så godt, og hvorfor går så meget andre gange så grueligt galt?

Alt er naturligvis yderst kompliceret. Legio ubekendte størrelser skal, trods individuel uddannelse/ambition, mental/fysisk tilstand m.m. være helt enige om opfyldelsen af de helt uomtvistelige mål med de tilrådeværende aktuelle fysiske mentale økonomiske ressourcer in mente. Er der mere? Har jeg glemt noget?

Hvad kan vi bruge det her til, udover naturligvis at være opfyldt af en smittende glæde og taknemmelighed over, at et så stort dygtigt sundhedssystemsteam, sammensat af så mange forskellige individer, har gjort deres allerbedste, og er lykkedes med at opfylde vores drøm om at få det største af alt - et menneskebarn?Fødslen var i øvrigt kompliceret med tab af to liter blod og efterfølgende operation.

“Dig elsker jeg, Danmark...”

Det her skal dokumenteres, udbredes og eksporteres. Findes der en sundhedssystemernes 'Sølvbjørn' eller 'Oscar'?

Med dybtfølt tak til alle ansatte i vores fabelagtige sundhedssystem.

Publiceret 27 December 2017 07:00

SENESTE TV