Gentofte Ejendomme:

“Elevatornedbrud er en teknisk kompliceret affære”

Søren Brink Schiønning, leder hos Gentofte Ejendomme, kalder situationen på Vangedevej 12 for ærgerlig

Af
Af Kathrine Albrechtsen

Hos Gentofte Ejendomme finder leder af stab og kundekoordinering, Søren Brink Schiønning, situationen “ærgerlig”. De prøver at løse problemet, siger han.

“Et elevatornedbrud er en teknisk kompliceret affære, og vi er nu i gang med at finde en løsning, så der igen kommer til at være en god og sikker elevator til ejendommes beboere. Vi håber at kunne have en permanent løsning på plads inden for kort tid. Vi kan ikke sige præcist hvornår, men sagen har naturligvis høj prioritet. Vi er opmærksomme på, at nogle beboere kan have vanskeligt ved at klare sig uden elevator, og vi er netop nu ved at afklare, hvilken midlertidig løsning vi kan stille til rådighed for beboerne, indtil elevatoren er klar igen,” siger Søren Brink Schiønning i et skriftligt svar til Villabyerne.

Der har løbende været problemer med elevatoren det seneste halve år. Hvorfor har I ikke prøvet at finde en permanent løsning, inden den brød helt sammen?

“Vi har netop de seneste måneder arbejdet på at finde en god og sikker permanent løsning på problemet med elevatoren.”

Hvordan kommer den midlertidige løsning helt præcist til at fungere?

“Vi undersøger lige nu forskellige muligheder for midlertidige løsninger, der vil kunne fungere for ejendommens beboere. Inden vi melder endeligt ud, har vi dog brug for de sidste tekniske afklaringer. Herefter vil løsningen hurtigst muligt blive sat i værk.”

Hvor lang tid skal det være en løsning?

“Ønsket er selvfølgelig hurtigst muligt at få etableret den permanente løsning. Vi kan endnu ikke sige, hvornår en sådan løsning er på plads, og derfor heller ikke, hvor længe en midlertidig løsning er nødvendig.”

Hvem skal betale for den?

“Økonomien afhænger af den endelige løsning, og det er Gentofte Kommune, der skal betale.”

Elevatoren gik i stykker for en uge siden. Flere har udtrykt frustration over manglende information. Hvorfor har beboerne måttet vente så længe på svar?

“Beboerne modtog i begyndelsen af sidste uge et brev vedr. elevatornedbruddet og modtager i denne uge yderligere information. Vi er meget opmærksomme på, at det er en frustrerende situation for beboerne, og derfor vil vi løbende holde beboerne orienteret og løse problemet så hurtigt, vi kan.”

Publiceret 13 February 2018 11:15

Villabyerne nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Villabyerne
SENESTE TV