Modelfoto: Mostphotos
Modelfoto: Mostphotos
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

DEBAT: Dagligdagen eller mangel på samme på plejeboligerne Rygårdcenteret

H.Grønbech, Ericavej 165, Gentofte

Da jeg som pårørende til en beboer i Rygårdcenteret jævnligt har min gang på centeret, må jeg forarges. Jeg har utallige gange overværet, at min pårørende kalder på personalet for hjælp, for eksempel i forbindelse med skift af bleen. Der kommer godt nok personale indenfor 10 -15 minutter, som bare siger, de har frygteligt travlt og lover, at der kommer en anden kollega senere, for lige så hurtigt at flagre ud ad døren igen, uden at lave noget som helst.

Beboeren sidder så og venter på den lovede kollega, med våd ble. Når der så efter flere timer kommer en medarbejder, er min pårørende nået at blive våd helt op i nakken. Tit kommer der en vikar, som dårligt kan finde ud af at skifte en ældre borger.

Dette medfører også, at min pårørende har store ekstra udgifter til at skulle have vasket alt det ekstra våde tøj, som kommer, da det koster 20-40 kroner hver gang, der skal vaskes, fordi maskinen tit hugger pengene. Normal pris er 20 kroner for en maskine.

Hvis borgeren ønsker at få sit vasketøj lagt på plads, når det kommer retur, bliver det bare smidt i en stol og kan ligge der, til vi kommer forbi og rydder op. Lige så er det svært at sætte porcelæn på plads, selv om der står uden på skabe og skuffer, hvor det skal være.

Og rengøringspersonalet har åbenbart fået kursus i Rundetårn, for boligerne har runde hjørner, når de har været forbi.

Alt i alt er der plads til forbedring, borgmesteren påstår, at vi er en velhavende kommune!

Så brug dog lidt penge på mere fast personale på Rygårdscenteret og ikke på de dyre vikarer, som ofte kun er på job for pengenes skyld.

Publiceret: 17. Januar 2018 21:00

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder og
annoncer hver dag fra Villabyerne