Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

DEBAT: Et par eksempler på ’ikke-service’

Jørgen Ulriksen, Klampenborgvej 8 C, Klampenborg

Er der kommet ny aktør i forbindelse med afhentning af haveaffald, eller oplever jeg bare den nøjeregnen, som man undertiden kan opleve, når kommunale opgaver udliciteres?

Torsdag 5. oktober havde jeg lagt fem bundter grene ud til afhentning. De fem bundter lå der stadig om aftenen med en seddel, der oplyste, at man ikke medtog bundter, der var længere end en meter og maksimalt 35 centimeter i diameter, samt var bundet sammen med en snor. Alle betingelser opfyldte mit haveaffald. Enkelte 'grentoppe' på et par af bundterne stak ud over den ene meter. I dag har jeg atter lagt grenene ud, og de er blevet afhentet.

Til gengæld er naboens to bøtter ikke afhentet. De stod helt ude på fortovet, men en seddel var lagt ved den ene, hvor det oplystes, at bøtterne ikke var tømt, fordi håndtaget ikke vendte ud mod vejen.

Er der ingen grænser for, hvor meget, man kan hænge sig i petitesser? Formodentlig har det taget lige så lang tid at finde sedlen frem og afkrydse, som det ville have gjort at vende bøtterne.

Skulle man endelig snakke om petitesser, kunne man bede om, at de tømte bøtter ikke blev smidt midt på fortovet, men sat tilbage, hvor de var sat til afhentning.

Publiceret: 31. Oktober 2017 21:00

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder og
annoncer hver dag fra Villabyerne

ANNONCER
Se flere