Anne Marie Asmmussen stiller spørgsmål til Gentofte Kommune på baggrund af reklamestanderen på Charlottenlund Stationsplads. Foto: Signe Haahr Pedersen
Anne Marie Asmmussen stiller spørgsmål til Gentofte Kommune på baggrund af reklamestanderen på Charlottenlund Stationsplads. Foto: Signe Haahr Pedersen
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

DEBAT: Tre spørgsmål om udendørs reklamer

Anne Marie Asmussen, Skovvej 1A, Gentofte

I Villabyerne 9. marts siger Michael Holst, at den nye reklamestander på Charlottenlund Stationsplads blot er en udskiftning af den, der allerede var der, derfor krævede den ikke ny tilladelse.

Problemet med den nye stander er jo netop, at der er tale om en markant anden form for udendørs reklame.

Før var der en fast reklameplakat på standeren, nu er der skiftende/flimrende reklamebilleder hvert sjette sekund - med stærkt lys også om dagen.

Det er en markant visuel ændring - og en lige så markant ændring af indvirkningen på omgivelserne.

Når reklamebranchen er så glad for denne nye form for reklamer, skyldes det jo, at øjet reagerer på skarpt lys og bevægelse.

Nu har man så fået begge dele på den nyistandsatte stationsplads.

Men perspektiverne for Gentoftes byrum kan man godt være nervøs for, derfor tre spørgsmål til kommunen:

1. Kommer der flere udendørs reklamer i kommunen?

2. Kommer der flere af den nye form for reklamer?

3. Hvis ja - vil kommunen så høre borgerne, før de nye reklamer etableres?

Publiceret: 21. Marts 2017 20:00
¨

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Villabyerne

ANNONCER
Se flere
Politiken
Seneste nyt
Ekstra Bladet
Seneste nyt
Jyllands-Posten
Seneste nyt