DEBAT:

Sælg Forbrugerrådet på Amazon

Colette Brix, formand for Dansk Erhvervssammenslutning, DESA

Amazon er på vej til Danmark, og cheføkonom i Forbrugerrådet, Martin Salamon, siger til Villabyerne 12. april, at det bliver en gave til forbrugerne, når Amazon ryster nogle markeder og gør noget ved serviceniveau og kvalitet.

Mon ikke Amazon vil have stik modsat effekt på service og kvalitet?

Vi er stadigvæk nogle, der håber, at mange af vores butikker får en chance i de nye tiders verden, hvor personlig kontakt fordufter.

Jeg tror ikke, Amazons Alexa-robot, som kunderne kan tale med, kan det samme, som Pernille gør i butik DONNA på Ordrupvej. Der kommer mødre på barsel og får en sludder, og ældre borgere for at vende et og andet. Og heldigvis også kunder for at købe, og jeg tror ikke, at Alexa-robotten kan ordne det samme som Pernille.

Skal kjolen op, skal lynlåsen flyttes, er det den rigtige farve? Ja, en ekspedition tager tid, og den tid tager de små butikker sig, for alle kunder skal være glade og tilfredse.

Amazon lever af data, som så kan bruges til at lave tilbud til kunderne, og der slutter det også. De små butikker lever af service, de rigtige varer, fornuftige priser, flotte vinduer og tid. Ting tager tid, og vigtigst den personlige betjening. Og gør de ikke det, eksisterer de ikke, for kunderne stemmer med fødderne.

Forbrugerrådet drømmer om et butiksliv på discount, hvor service er upersonligt, og kvalitet er lig med billigste pris. Hvis Amazon er så fantastisk, hvorfor lægger Forbrugerrådet sig så ikke der?

Held og lykke med Amazon, men sørg for, at de lever op til samme krav som butikkerne, og tak til alle små forretninger for det store stykke arbejde.

Uden jeres indsats i Gentofte og i alle byer i Danmark ville vi blive fattigere.

Publiceret 24 April 2018 17:30

Villabyerne nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Villabyerne
SENESTE TV