Berit og Thomas Amsinck sammen med butikschef ”Prinsesse Pia”, der også bestyrede BR.

Berit og Thomas Amsinck sammen med butikschef ”Prinsesse Pia”, der også bestyrede BR.

Fætter BR's lokaler i Charlottenlund er igen fyldt med leg

Lokalet efter BR stod ikke tomt længe. Nu har parret bag Bog & idé skabt en helt ny legetøjsforretning – Leg & idé

Af
Peter Klar

Det var en god dag for områdets børnefamilier, da Charlottenlunds nye legetøjsbutik Leg & idé slog dørene op mandag 1. april på Jægersborg Allé 16 i de samme lokaler, hvor Fætter BR boede indtil sin lukning.

Det er ægteparret bag Bog & idé henne i nummer 5, Berit og Thomas Amsinck, der med åbningen af Leg & idé har sikret, at der fortsat er en legetøjsforretning i området.

De agerede hurtigt og erhvervede lejemålet i det vakuum, der opstod, inden det blev klart, at nogle BR-butikker ville blive ført videre.

”Målsætningen har været at skabe en legetøjsforretning med fokus på kvalitetslegetøj og legetøj, der stimulerer børns læring og udvikling. På den måde binder vi med Leg & idé en oplagt og naturlig tråd til Bog & idé. Derfor hedder den nye butik også Leg & idé. Folk skal se, at der er en sammenhæng, og at de butikker i fællesskab appellerer til borgere i alle aldre,” forklarer Thomas Amsinck.

Behageligt univers

Forretningens gennemgående harlekin-tern signalerer cirkus og tivoli, men er samtidig holdt i naturlige, dæmpede farver.

”Vi ønskede at lave et børneunivers, de voksne også havde lyst til at besøge sammen med deres børn uden at blive drænet for energi, så belysningen og farverne betyder meget for oplevelsen. Varerne larmer jo rigeligt i forvejen,” siger Berit Amsinck.

Forretningen er indrettet med harlekin-tern – og en invitation til at komme ned og lege i kælderen.

Forretningen er indrettet med harlekin-tern – og en invitation til at komme ned og lege i kælderen.

Hun og Thomas har ansat den tidligere bestyrer af BR-forretningen, 'Prinsesse Pia', som butikschef.

”Hun har været her mere end 13 år og er kendt af alle herude. Det er vigtigt for os, at forretningen føres videre af gode kræfter, der ved, hvad det handler om,” siger Thomas.

Leg & idé er medlem af den frivillige indkøbsforening Legekæden og kan derfor tilbyde kunderne 365 dages bytteret i samtlige Bog & idé- og Legekæden-butikker i hele landet.

Kræsne kunder

Sortimentet byder blandt andet på flere bamser, bedre dukker og et større udvalg af Lego og Brio end tidligere.

Der er indrettet større afdelinger med kendte dukkebrands som Our Generation og Sylvanian, og i kælderen er indrettet et drengeunivers med skydebaner og fjernstyrede biler til fri afbenyttelse, så man kan blive klogere på produkterne, inden man skal vælge.

”Vi er meget åbne over for, hvad kunderne efterspørger. Kunderne – både de store og de små – er vores vigtigste aktiv, og de efterspørger mere lækre produkter inden for intelligent legetøj og legetøj i ordentlige materialer. Det er ikke brug og smid væk-mentaliteten, der hersker længere. Kunderne bliver stadig mere bevidste om, at legetøj skal holde længe, og at det måske en dag kan gives videre til andre,” siger Berit.

Publiceret 18 April 2019 11:23

SENESTE TV