Kiri er navnet på Gentofte Kommunes nye chatbot.

Kiri er navnet på Gentofte Kommunes nye chatbot.

Gentofte Kommune afprøver chatbot på hjemmesiden

Gentofte vil som forsøg bruge chatbotten 'Kommune-Kiri'

Service Nu kan Gentoftes borgere chatte med 'Kommune-Kiri' og få svar på ofte stillede spørgsmål på borgerserviceområdet. Gentofte Kommune lancerer chatbotten på gentofte.dk. Chat-muligheden afprøves som en supplerende kanal til hjemmesiden og til at kontakte Borgerservice.

"Vi vil gerne undersøge, om chatbot-teknologien kan være med til at give borgerne en endnu bedre service. Kommune-Kiri kan svare på spørgsmål døgnet rundt, og den enkle dialogform kan være en hjælp til at navigere i de mange informationer, der er på vores hjemmeside. Som med anden ny teknologi kan der være en indkøringsfase, men vi håber, at borgerne tager godt imod Kiri," siger chef for Borgerservice, Digitalisering og It Annette Ishøy-Rasmussen.

Gentofte, Frederiksberg, Gladsaxe, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal og Roskilde Kommune er sammen om at udvikle Kiri som et pilotprojekt sammen med Deloitte.

Publiceret 17 May 2019 09:11